1 week voorbij - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Renske Boonstra - WaarBenJij.nu 1 week voorbij - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Renske Boonstra - WaarBenJij.nu

1 week voorbij

Door: renske1401

Blijf op de hoogte en volg Renske

09 Juli 2012 | Zambia, Livingstone

Moni (Hallo) allemaal,
Ik ben er nu een week en ik heb al zoveel gezien. Vrijdag avond zijn we (de groepvrijwilligers) naar een live band, eerst kregen we les in jembé spelen daarna was er nog een live band het was gezellig!
Zaterdag heb ik heerlijk b in de zon gelegen, bijna de hele dag, tussen door ben ik samen met een paar anderen nog even na de souvenirs markt geweest en eindelijk heb ik een kleine jembé in mijn bezit. ´s avonds zijn we met een groepje gaan uiten eten ,om o.a. afscheid te nemen van iemand die dit weekend er voor het laatst was, bij de Italiaan.
En toen kwam zondag een dag vol met zenuwen want we gingen te rafting en na de rafting deden we nog een sunset cruise. Voor het raften was ik zo zenuwachtig, want ik had een filmpje gezien dat de boot over de kop ging en alle extreme dingen. We werden met een groep van 40 man (niet alleen de vrijwilligers maar ook vreemde mensen) van de accommodatie naar een plek in de middle of now where gebracht. We kwamen langs dorpjes met kleine ronde huisje (wat je ook altijd op foto´s ziet en jammer genoeg had ik mijn camera niet bij me). Toen we aan kwamen in de middle of now where moesten we eerst via trap van takken gemaakt naar beneden lopen (dit was echt zo eng). Toen in de boot ik ben er 2 keer uit gevallen. De eerste keer was zo eng, ik viel uit de boot maar hing er eerst nog wel aan en liet los toe stoten ik mijn hoofd tegen de boot en was in één keer een heel en van de boot af,een kayaker die ook mee was heeft mij op gepikt en ik heb er aan gehangen totdat we weer bij een rustig stukje aan kwamen. De tweede keer werd ik tegen gehouden door Kelsey een andere brijwilliger, zij hield mijn pedel vast. Ik heb een film van de rafting dus als je wilt lachen dan moeten we het filmpje bekijken.
De sunset cruise was leuk het was all inclusief dus we hebben er een paar gedronken. Het was mooi vooral toen de zon onder ging om 18.00 uur. En we hebben een paar nijlpaarden gezien eentje deed zijn bek open zo mooi.
Toen we terug waren zijn we nog opstap geweest naar een lokal bar, dit was super gezellig
En vandaag was het weer de werkelijkheid, in de ochtend naar school en ´s middags een ander project.
De middagprojecten zijn elke dag anders een paar voorbeelden zijn helpen op de boerderij, lezen met de kinderen, spelen met de kinderen, knutselen met de kinderen maar ook het schoonmaken van old people home of de ouderen vermaken.
Ik vind het voor nu weer genoeg tot kijk!
Ndapita
Xx Renske

  • 09 Juli 2012 - 18:45

    Mem:

    zo weer heel wat meegemaakt en voor jouw gelukkig geen krokodillen met hun bek open toen je in het water lag

  • 09 Juli 2012 - 19:56

    Annie Puister:

    Nou nou Renske je maakt heel wat mee. Maar je geniet er gelukkig wel van. Erg leuk om je verslag te lezen. Doeg doeg

  • 11 Juli 2012 - 09:27

    Anneke:

    Zo je maakt inderdaad van alles mee!!!
    Leuk om zo mee te genieten van je avonturen . Werk ze en geniet van je vrije tijd daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Na mijn ervaringen in Livingstone, Zambia. Ga ik vanaf 1 sept. voor1 0 weken naar Malawi

Actief sinds 22 April 2012
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 11734

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 10 November 2014

stage Malawi

01 Juli 2012 - 28 Augustus 2012

Mijn reis naar Zambia

Landen bezocht: