Safari - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Renske Boonstra - WaarBenJij.nu Safari - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Renske Boonstra - WaarBenJij.nu

Safari

Door: renske1401

Blijf op de hoogte en volg Renske

16 Juli 2012 | Zambia, Livingstone

Hallo,

Weer een verhaaltje, de tweede week is al voor bij en het is echt snel gegaan. Vorige week ben ik de hele week naar de school in Muwandi geweest ik geef elke dag rekenen. Dit is super leuk maar ook super vermoeiend omdat je toch een bepaalde verwachting heb bij een kind van 8 (en de meeste kinderen zijn 9,10 sommigen zelfs 11). De verwachtingen kloppen niet altijd met de werkelijkheid. Vrijdag heb ik ze een toetsje laten maken van de behandelde stof(de stof was bij 2 keersommen de common factor opzoeken en daarna de hoogste en de laagste common factor opzoeken, dit achter elkaar aan zetten in een tabel) 2 kinderen hadden de toets goed (foutloos) gemaakt, 5 kinderen hadden de toets af maar wel met een paar fouten , 23 kinderen hadden de toets niet af binnen de tijd maar wel al grotendeels ingevuld en 5 kinderen hadden de tabel nog niet eens gemaakt. mijn verwachting was in ieder geval dat de kinderen klaar zouden zijn binnen een uur (niet foutloos). Dus wat ik nu ga doen in de klas is herhalen, herhalen en herhalen. Ik ben er maandag gelijk mee begonnen.
Vrijdagavond hadden we happy hour dus de meeste vrijwilliger hadden genoeg drank voor zich staan, ook deden we een drank spel paarden race. Na het happy hour zijn we met de hele groep opstap gegaan naar cafe Frezbar. Aan het eind van de avond had ik geen stem meer over dit was wel een beetje jammer.
Nu over het weekend, ik ben op safari geweest in Botswana met 16 andere vrijwilligers. Zaterdagmorgen om 6 uur opstaan (gelukkig zonder kater), iedereen was moe en/of had een kater. We werden door Benny en Yuyl naar de overgang van Botswana gebracht (dit ook de overgang naar Namibië). We moesten eerst door de paspoortcontrole en daarna gingen we met de boot naar de overkant. Aan de overkant werden we op gehaald door de organisatie eerst moesten we weer door de controle en daarna gingen we betalen en koffie drinken bij de organisatie. als bijna iedereen heeft betaald moesten we naar de boot toe lopen en gingen we eerst een safari doen over het water. Wat heb ik gezien vanaf de boot: olifanten, nijlpaarden, krokodillen, buffels en meerdere soorten vogels. We vaarden met aan de ene kant Botswana en een de andere kant Namibië, we vaarden om een eiland heen wat bij Namibië hoort. Dit was super leuk. Toen we terug kwamen stond er een lunch klaar. Na de lunch gingen we op weg in een jeep om de safari vanuit de jeep te doen het eerste wat we zagen was een olifant aan de kant van de weg. IN het park zagen we een heleboel beesten ik noem een paar die ik nog weet: olifanten, giraffen, nijlpaarden, buffels, zebra’s, apen etc. ’s Nachts hebben we geslapen in een tent midden in de boesboes tussen de wilde dieren, we hoorden zelfs een leeuw brullen. Het was heel koud en behoorlijk eng, maar wel een super ervaring. De volgende dag werden we om 6 uur wakker gemaakt en te ontbijten en vroeg weer te vertrekken om de leeuwen te bekijken. En het is gelukt we hebben leeuwen gezien, jammer genoeg alleen maar dames maar het was wel super leuk! de dag duurde wel een beetje te lang voordat we weer naar terug gingen.
’s Avond zijn we met een groep uit eten geweest omdat er maandag meerdere vrijwilligers weg gingen dit was gezellig.
Begin van de week weer naar de school in Muwandi ik heb rekenen gegeven de lerares verwacht elke dag van mij dat ik rekenen geef. Ook ben ik deze week met de kinderen naar buiten gegaan omdat de lerares een toets lezen af ging nemen. Ik vond het helemaal niet erg om naar buiten te gaan omdat het in de klaslokalen zo koud is en binnen harder waait dan buiten, kun je beter buiten les geven dan kun je lekker in de zon staan. Tot nu toe is het een geslaagde week. Dit weekend gaan we naar een eiland in de Zambezi we gaan van alles doen.

Dit was het voor nu.
Doeg, Xx

  • 16 Juli 2012 - 20:37

    Mem:

    Hey is dit alles van je kampeer weekend had wel wat meer verwacht dan hallo en 1 krokodil........

  • 18 Juli 2012 - 19:52

    Roelie:

    Wat een leuk verhaal om te lezen, klinkt als een prachtig land!!
    Nog een hele fijne tijd daar toegewenst!!
    Liefs Roelie.

  • 18 Juli 2012 - 20:08

    Mem:

    dit was idd een geweldig mooi verhaal om te lezen en je ben in Namibie geweest dat wou je ook graag en zulke mooie zonsondergangen geweldig gewoon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Na mijn ervaringen in Livingstone, Zambia. Ga ik vanaf 1 sept. voor1 0 weken naar Malawi

Actief sinds 22 April 2012
Verslag gelezen: 228
Totaal aantal bezoekers 11733

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 10 November 2014

stage Malawi

01 Juli 2012 - 28 Augustus 2012

Mijn reis naar Zambia

Landen bezocht: