Minder dan 2 weken en ik ben weer thuis! - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Renske Boonstra - WaarBenJij.nu Minder dan 2 weken en ik ben weer thuis! - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Renske Boonstra - WaarBenJij.nu

Minder dan 2 weken en ik ben weer thuis!

Blijf op de hoogte en volg Renske

14 Augustus 2012 | Zambia, Livingstone

Hallo!

Vorige week hadden we bezoek van een dronken gekke man, vrijdag morgen was hij er gelukkig niet en ‘s middags was hij wel bij de school maar 1 van de staff heeft de hele midddag met de hem gepraat. Dus daar hadden we geen last meer van gelukkig!
Van het weekend heb ik een neushoorn loop gedaan in de middle off no wear waar allemaal wilde beesten lopen dit was heel erg gaaf. We hebben in totaal 7 neushoorns gezien en toen we naar het park toe liepen hebben we olifanten, apen, zebra’s en giraffen gezien. Dus dit was al met al wel super leuk.
De rest van het weekend heb ik eigenlijk niet zo heel veel gedaan voornamelijk in de zon gelegen en proberen te verkleuren. En ik ben weer een klein beetje verkleurd.
Maandag ging er een hele groep vrijwilligers weg dit was toch wel een rare dag. Maar ook dit heb ik door staan. Verder hadden we ‘s ochtends holiday club. ‘s middags hadden we reading club bij Nakatindi maar omdat het vakantie is waren er eerst maar 3 kinderen dus Yuyi ging op zoek naar kinderen en toen kwamen er ook een heleboel kleine kinderen dus ik heb buiten gezeten met alle kleine kinderen en heb geprobeert een boek voor te lezen dit is mij niet gelukt dus het was meer een soort afterschool, met kinderen spelen.
Disndagmorgen zijn we eerst met muziek door de village gelopen en hebben we kinderen gelokt om ook te komen. Daarna hebben we eerst een paar spellen buiten gedaan en daarna de groep gesplitst. Ik ging met de kleinere kinderen shakers maken maar omdat ik voor 30 kinderen een shaker had en we 57 kinderen in de kals hadden zitten is dit mislukt. Maar de kinderen hebben we een leuke ochtend gehad. ’s Middags had ik farming we hadden niet genoeg water om alle planten water te geven dit was een probleem dus we hebben niet zoveel gedaan.
Vanaf vandaag (14 aug.) habben we overdag geen stroom omdat ze bezig zijn met een kabel. Dit is voor de hele week en aan het eind van de week hebben we als het goed is weer gewoon stroom overdag.
Met het sponser geld wat ik heb ingezameld ben ik boeken voor an het zoeken samen met Africa Impact voor de laagste niveau zodat er genoeg voor zijn als we readingclub hebben.

Dit was het weer voor deze week!

Groetjes, Xx

  • 14 Augustus 2012 - 19:50

    Buurvrouwen Joke & Gerrie:

    Ha Renske,
    Wat een mooie en leuke berichten van jou. We genieten van de boodschappen en foto's die we hebben gevonden. Super hoe je met de kinderen bent omgegaan en ook de bestemming van je geld. Goed keuze.
    Morgen gaan wij even op vakantie en als wij terug zijn dan ben jij hier ook alweer terug. Kan me voorstellen dat de laatste weekjes langer gaan duren, maar geniet er nog wel van. Je maakt zulke bijzondere situaties mee!
    Tot gauw hier "op de streek" en een heel goede thuisreis!
    liefs van Joke en Gerrie

  • 14 Augustus 2012 - 20:48

    Greta:

    als ik t verhaal van jou zo lees dan denk ik , wauw wat leven wij toch luxe in Nederland.
    en wat hebben jullie daar nu een heel ander leven. ik denk wel dat t zeer indrukwekkend is waar je later ook nog wat aan hebt.
    heel veel ervaring, wat vele mensen niet mee zullen maken.
    probeer de laatste twee weken er nog goed van te genieten, t is natuurlijk anders als je net bent aan gekomen in Zambia , meid maar maak er wat van.
    tot je volgende berichtje.

    groet van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Na mijn ervaringen in Livingstone, Zambia. Ga ik vanaf 1 sept. voor1 0 weken naar Malawi

Actief sinds 22 April 2012
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 11727

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 10 November 2014

stage Malawi

01 Juli 2012 - 28 Augustus 2012

Mijn reis naar Zambia

Landen bezocht: