nu 5 en een halve week in Livingstone - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Renske Boonstra - WaarBenJij.nu nu 5 en een halve week in Livingstone - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Renske Boonstra - WaarBenJij.nu

nu 5 en een halve week in Livingstone

Blijf op de hoogte en volg Renske

09 Augustus 2012 | Zambia, Livingstone

Hallo weer een verhaaltje bijna 6 weken voorbij.

De tijd gaat hier zo snel. Elke dag is het zelfde maar toch ook weer anders. Vorige week was de laatste school week voor de vakantie. Woensdag was voor mij de laatste officele lesdag en donderdag hadden we op de school de opening van de 2 nieuwe klaslokalen. Alle vrijwilligers die op het lesgeef project zaten kwamen kijken bij de opening. Er werd veel gedanst en gezongen.
Vrijdag had planning en voorbereiding holidayclub omdat we daar de dinsdag mee gaan beginnen. Voor holiday club en ook voor readingclub ben ik opzoek gegaan naar boeken voor de laagste niveau omdat daar niet genoeg boeken voor zijn. ik heb voor mij zelf besloten dat ik al het sponsor geld wil stoppen en de boeken omdat je nu gewoon niet goed met de kinderen kunt lezen, en op deze manier leren ze nooit goed lezen.
Van het weekend heb ik niet zo veel gedaan, een boel in de zon gelegen hoerdoor ben ik ook behoorlijk verbrand. Zaterdagmorgen hadden we de olimpics met alle scholen het was een geslasgde ochtend. Zondagmiddag ben ik met een groepje naar een super uxe hotel geweest en hebben we een high tea gedaan, bij het hotel liepen ook giraffen, zeebra’s en apen rond dus deze hebben we ook even gespot. De high tea was zo lekker!
Maandag hadden we een vrije dag omdat het farmersdag was, ik heb weer de hele dag in de zon gelegen, Heerlijk. Ook moesten we weer afscheid nemen van een paar en er kwamen weer allemaal nieuwe vrijwilligers.
Diinsdag begon holiday club, het ging wel goed, maar omdat we niet goed wisten wat we moesten verwachten was het allemaal een beetje ongeorganiseerd. Ook was er een gekke/dronken man die eerst met mij wou praten en handkussen gaf toen we nog in het lokaal waren, en toen we naar buiten gingen was hij er nog steeds en ging hij op een afstandje staan springen, schreeuwen en gek doen eerst stuurden we hem weg maar hij wou niet luisteren later renden de jongens achter hem aan om hem weg te jagen. omdat hij ook met stenen op kinderen gooide, en maar bleef schreeuwen. De volgende dag was hij weer aanwezig toen we naar buiten gingen om te gymen met de kinderen.
Dinsdag middag had ik readingclub bij Mwandi maar er was geen leerkracht hierdoor ook geen sleutel dus we konden niet in een lokaal komen hierdoor hebben we buiten onder een boom met de kinderen gelezen. Het eerste uur ging alles goed tot dat die man weer kwam. Ik wou hem weg sturen voordat de kinderen hem zagen en dit was mij ook bijna gelukt totdat de kinderen hem zagen en hij terug kwam omdat ze naar hem schreeuwde dus het 2e uur hebben we eigenlijk niet meer gelezen. Woensdagmorgen was die man er weer maar nu hadden we Benny bij ons (dit is een man van de staf van Africa Impact) die heeft met hem gepraat en weg gestuurd. Dus vandaag was het gellukig rustig.
Dit was eerst mijn verhaaltje voor deze week

Doeg, xx
Renske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Na mijn ervaringen in Livingstone, Zambia. Ga ik vanaf 1 sept. voor1 0 weken naar Malawi

Actief sinds 22 April 2012
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 11724

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 10 November 2014

stage Malawi

01 Juli 2012 - 28 Augustus 2012

Mijn reis naar Zambia

Landen bezocht: