weer een verhaaltje - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Renske Boonstra - WaarBenJij.nu weer een verhaaltje - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Renske Boonstra - WaarBenJij.nu

weer een verhaaltje

Blijf op de hoogte en volg Renske

01 Augustus 2012 | Zambia, Livingstone

Mu li bwanji

Weer een verhaaltje vanuit Zambia,
Het is weer een week geleden vorige week hadden de kinderen op school testen, en je hoorde ook de meeste vrijwilligers over hoeveel ze moesten nakijken, dit viel bij mij gelukkig allemaal mee wij hebben deze week 2 keer nagekeken op dinsdag chitonga, dit was wel een beetje ingewikkeld omdat wij de taal niet eens spreken en ook niet kunnen liggen, op vrijdag hebben we ook nagekeken en de rest van de week hebben we met de kinderen na de testen gezongen, handjeklappen (en dan zingen met een liedje) en veel foto’s gemaakt. Ook hebben we ons eigen fotoboek van de kinderen gemaakt zodat we voor altijd een boekje hebben wat ons herinderd aan de kinderen.
En dan dit weekend het was een sportief leuk weekend waar veel adreline voor nodig is. Zaterdag ben ik op de brug geweest in niemandsland tussen Zambia en Zimbawe. We waren hier om te kijken bij een groep van onze vrijwilligers die de sprong deden. Daarna zijn we door gegaan naar de Victoria Falls en hebben we hier bij gekeken en rondgelopen! ’s Avonds heb ik niet zoveel meer gedaan dit komt ook omdat we vrijdag al met zijn allen uit zijn geweest. Ik ben vroeg opbed gegaan want mijn wekker ging zondagmorgen om 6 uur alweer. Zondag heb ik eerst op een olifant gereden samen met Anke en Isabelle. Toen we terug waren heb ik mij fysiek aan het voorbereiden om mee tegaan om zelf te gaan bungee jumpen. Bij de brug aan te zijn gekomen heb ik maar gewoon beslist om te gaan springen nu ik er toch was. Toen we de tuigjes aan kregen merkte ik wel dat ik het steeds spannender vond. Ik heb een pakket gekozen met 3 verschillende dingen om te doen. Als eerste de slide; dit is dat je hangt aan een draad en van de ene kant naar de andere kant gaat. Als tweede (moesten we de swing doen de andere groep deed eerst de bungee wat ik ook wou gaan doen) de swing; je springt naar beneden en uiteindelijk hangje in een zit houding aan het touw onder de brug, als derde dus de Bungee dan maak je een duik naar beneden en hang je met je benen aan een touw hangen. De eerste was niet eng, de swing was eng ik was helemaal aan het shaken toen ze mij om hoog haalden en de bungeejump wou ik eerst niet eens meer gaan doen omdat ik nog aan het shaken was na de swing. Maar ik heb ze alle 3 uiteindelijk gedaan en hier ben ik heel erg blij om.
Na het jumpen zijn we met zijn drieeën naar de Victoria Falls geweest. We hebben bij de Victoria Falls over de richel gelopen, tegen de stroming van de waterval in. Nadat we over de richel hadden gelopen, hadden we een heel erg mooi uitzicht over de watervallen (en nu boven op de waterval, als we in het water vielen en met de stroming mee gingen lagen we onderaan de waterval, in het water). Dit was heel erg leuk en met een heel erg mooi uitzicht.
’s Avonds is mijn laptop gecrasd dus ik ben nu hier 4 weken laptoploos, ik leen nu de laptop van iemand anders zodat ik mijn foto’s wel veilig kan verplaatsen, en een verhaaltje te schrijven.
Nu even iets over het sponsor geld wat ik heb ingezameld, ik ben hier nu 4 weken en ik ben nog steeds aan het bedenken wat ik met het geld wil doen. Wat ik namelijk in mijn hoofd heb werd al geregeld en dat was schoolboeken kopen voor de school maar ik heb vandaag op mijn laatste schooldag samen met een paar kinderen stempels gezet in de nieuwe schoolboeken. Ik moet dus iets nieuws bedenken, volgende week hebben de kinderen vakantie en dan gaan wij ’s ochtends met ed kinderen leuke en leezame dingen doen. Misschien dat ik materialen kan aanschaven voor dit. Als ik eruit ben wat ik met het geld wil gaan doen dan laat ik het weten

Dit is het nu voor eerst!

Doeg

  • 01 Augustus 2012 - 13:30

    Annemarieke :

    Hoi meid !

    Wat een tof verhaal ! :D Vooral dat bungeejumpen !
    echt gaaf dat je dat hebt gedaan.

    Nog maar even brainstormen wat je met het geld gaat doen..

    Groetjes en tot over 4 weken...

  • 01 Augustus 2012 - 13:56

    Liesbeth:

    wat een leuk verhaal zus,
    erg spannend, ik had het niet gedurft,
    heb stiekem even op de facebook van je nieuwe vriendinnen gezeten en heb daar even wat leuke foto's van afgehaald.
    ik zou gewoon doen wat je hart zegt(met het geld)
    jij brainstormt nog maar even.

    groetjes!
    dikke tut dien suske

  • 02 Augustus 2012 - 12:01

    Renske:

    Renske, je zal wel denken wie is deze mevrouw. Ik ben de vriendin van Jelke. Ik lees met belangstelling je verhalen en belevenissen. Geweldig meid om dit mee te maken. Geniet ervan. Dit zal je je hele leven bij blijven. Ik wens je nog een paar hele fijne weken en misschien tot ziens.

    Anneke de Jong uit Leeuwarden

  • 04 Augustus 2012 - 16:35

    Anneke Bergsma:

    wat een leuk verhaal en wat heb je weer spannende dingen gedaan
    neem mijn petje voor je af dat je ging bungeejumpen
    ik zou het niet hebben gedaan.
    wij wensen je nog hele fijne weken en geniet ervan
    groetjes bert en anneke


  • 06 Augustus 2012 - 21:17

    Joke Schipper & Gerrie Eikelboom:

    Ha Renske,
    We volgens je reis en berichten met veel belangstelling. Wat een leuke dingen doe je daar en wat een geweldige ervaringen! Leuk om te lezen. Vandaag kregen we ook een foto van jou op een olifant. En dat bungyjumpen, geweldig!
    Hoop dat je dit bericht ontvangt en nog een goede tijd toegewenst daar.
    Hartelijke groet van Joke en Gerrie en een poot van Donna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renske

Na mijn ervaringen in Livingstone, Zambia. Ga ik vanaf 1 sept. voor1 0 weken naar Malawi

Actief sinds 22 April 2012
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 11731

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 10 November 2014

stage Malawi

01 Juli 2012 - 28 Augustus 2012

Mijn reis naar Zambia

Landen bezocht: